Informacije

Kruzer Varyag

Kruzer Varyag



We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Kruzer Varyag postao je zaista legendarni brod u ruskoj istoriji. U međuvremenu, za rusku flotu rezultati su razočaravajući.

Istina, tada su se dva japanska broda odupirala odjednom cijela japanska eskadrila. Vrijedno je vratiti povijesnu pravdu i razbiti neke mitove o slavnom krstašu Varyagu.

Varyag je izgrađen u Rusiji. Brod se smatra jednim od najpoznatijih u istoriji ruske flote. Očito je pretpostaviti da je izgrađena u Rusiji. Unatoč tome, Varjag je postavljen 1898. godine u Filadelfiji u brodogradilištima William Cramp and Sons. Tri godine kasnije, brod je počeo da služi u domaćoj floti.

Varyag je spor brod. Loša kvaliteta rada tokom stvaranja plovila dovela je do toga da se nije moglo ubrzati do 25 čvorova propisanih ugovorom. To je poništilo sve prednosti lakog krstarenja. Nakon nekoliko godina, brod više nije mogao ploviti brže od 14 čvorova. Čak je postavljeno i pitanje vraćanja Varyaga Amerikancima na popravak. No, u jesen 1903. godine, krstaš je uspio pokazati gotovo planiranu brzinu tokom suđenja. Parni kotlovi Nikloss poslužili su vjerno na drugim brodovima, bez izazivanja pritužbi.

Varyag je slab krstaš. Mnogi izvori vjeruju da je Varyag bio slab neprijatelj s malom vojnom vrijednošću. Nedostatak oklopnih oklopa glavnih baterijskih pušaka izazvao je skepticizam. Istina, Japan u tim godinama u načelu nije imao oklopne krstare sposobne da se ravnopravno bore s Varjagom i njegovim kolegama po snazi ​​oružja: "Oleg", "Bogatyr" i "Askold". Nijedan japanski krstaš ove klase nije imao dvanaest topova od 152 mm. No neprijateljstva u tom sukobu razvijala su se na takav način da se posade domaćih krstaša nikada nisu morale boriti s neprijateljem koji je jednak broju ili klasi. Japanci su se radije uključili u bitku, imajući prednost u broju brodova. Prva bitka, ali ne i posljednja, bila je bitka kod Chemulpa.

"Varyag" i "Koreyets" primili su granatu granata. Opisujući tu bitku, ruski istoričari govore o čitavom granatu granata koje su pale na ruske brodove. Istina, ništa nije upadalo u Korejec. Ali službeni podaci s japanske strane opovrgavaju ovaj mit. Za 50 minuta bitke, šest krstaša potrošilo je ukupno 419 granata. Najviše - "Asama", uključujući 27 kalibra 203 mm i 103 kalibra 152 mm. Prema izvještaju kapetana Rudneva, koji je bio zapovjednik Varjaga, brod je ispalio 1105 granata. Od toga je kalibar 425 - 152 mm, kalibar 470 - 75 mm, drugi 210 - 47 mm. Ispada da su kao rezultat te bitke ruske artiljerijske ekipe uspjele pokazati veliku količinu vatre. Oko pedeset granata ispalilo je "Korejca". Tako se ispostavilo da su dva ruska broda tokom te bitke ispalila tri puta više granata nego čitava japanska eskadrila. Ne ostaje u potpunosti jasno kako je izračunat ovaj broj. Možda se to pojavilo na osnovu ankete posade. I je li jedan krstaš mogao ispaliti toliko hitaca, koji su do kraja bitke izgubili tri četvrtine svojih pušaka?

Brod je zapovjedio kontraadmiral Rudnev. Vraćajući se u Rusiju nakon povlačenja 1905. godine, Vsevolod Fedorovič Rudnev promaknut je u kontra Admirala. A 2001. ulica u Yuzhnom Butovu u Moskvi dobila je ime po hrabrom mornaru. Ali i dalje je logično razgovarati o kapetanu, a ne o admiralu u povijesnom aspektu. U ljetopisu rusko-japanskog rata Rudnev je ostao kapetan prvog ranga, zapovjednik Varjaga. Kao stražnji admiral, nigdje se nije pokazao. A ta se očigledna greška našla i u školskim udžbenicima, gde je pogrešno naznačen čin komandanta „Varjaga“. Iz nekog razloga, niko ne misli da stražnji admiral nije po statusu da bi upravljao oklopnim krstašem. Dvama ruskim brodovima usprotivilo se četrnaest Japanaca. Opisujući tu bitku često se kaže da su krstašu „Varyag“ i pušku „Koreets“ suprotstavili čitava japanska eskadrila kontraadmirala Uriua od 14 brodova. Uključio je 6 krstaša i 8 razarača. Ipak, ima nešto što valja razjasniti. Japanci nikada nisu iskoristili svoju ogromnu kvantitativnu i kvalitativnu superiornost. Štaviše, u početku je u eskadrili bilo 15 brodova. Ali razarač Tsubame se nasukao tokom manevara koji su sprečili Koreyet da ode u Port Artur. Nije bio učesnik bitke i glasnik "Chihaya", iako se nalazio u neposrednoj blizini bojišta. U stvari, samo četiri japanska kruzera su se borila, još dva su povremeno ušla u bitku. Razarači su samo nagoveštavali svoje prisustvo.

Varyag je potonuo krstaš i dva neprijateljska razarača. Pitanje vojnih gubitaka na obje strane uvijek se gorljivo raspravlja. Dakle, bitku kod Chemulpa ruski i japanski istoričari različito procenjuju. Ruska literatura spominje velike neprijateljske gubitke. Japanci su izgubili potopljeni razarač, 30 ljudi je poginulo, oko 200 je ranjeno, ali te se brojke temelje na izvještajima stranaca koji su gledali bitku. Postepeno, još jedan razarač počeo je da se uključuje u brojnost potonutih, kao što je to bio i krstarac Takachiho. Ova verzija uvrštena je u film "Kruzer" Varyag ". A ako se može raspravljati o sudbini razarača, krstaš „Takachiho“ prošao je rusko-japanski rat sasvim sigurno. Brod sa svom posadom potonuo je samo 10 godina kasnije za vrijeme opsade Qingdaoa. Izvještaj Japana uopće ne govori o gubicima i šteti na njihovim brodovima. Istina, nije sasvim jasno gdje je nakon te bitke dva cijela mjeseca nestao oklopni krstaš Asama, glavni neprijatelj Varjaga? U Port Arthuru nije bio, kao ni u eskadrili admirala Kammimura, koji je djelovao protiv vladivostočke eskadrile kruzera. Ali neprijateljstva su tek počela, ishod rata bio je nejasan. Može se samo pretpostaviti da je brod, na koji je Varyag uglavnom pucao, ipak ozbiljno oštećen. Ali Japanci su odlučili sakriti tu činjenicu kako bi unaprijedili učinkovitost svog oružja. Slična iskustva zapažena su u budućnosti tokom rusko-japanskog rata. Gubici borbenih brodova Yashima i Hatsuse takođe nisu odmah prepoznati. Japanci su tiho otpisali nekoliko potopljenih razarača kao nepodobnih za popravak.

Istorija Varyaga završila se njegovom poplavom. Nakon što je brodska posada prešla na neutralne brodove, na Varyagu su otvoreni Kingstones. Potonuo je. No, 1905. Japanci su podigli krstaš, popravili ga i naručili pod imenom Soya. 1916. godine brod su kupili Rusi. Prvi svjetski rat je trajao, a Japan je već bio saveznik. Brod je vraćen u prijašnji naziv "Varyag", počeo je služiti u floti Arktičkog okeana. Početkom 1917. „Varyag“ je otišao u Englesku na popravke, ali je konfiskovan zbog dugova. Sovjetska vlada nije imala nameru da plaća carske račune. Daljnja sudbina broda je nezamisliva - 1920. godine prodat je Nijemcima za otpad. A 1925. godine, dok se vukao, potonuo je u Irskom moru. Dakle, brod se ne odmara kraj obale Koreje.

Japanci su brod modernizirali. Postoje informacije da su kotlovi Nikolos japanski zamijenili bojlerima Miyabara. Tako su Japanci odlučili modernizirati bivši Varjag. To je zabluda. Istina, nije bilo bez popravke automobila. To je omogućilo da krstaš postigne kurs od 22,7 čvorova tokom pokusa, što je bilo manje od originala.

U znak poštovanja, Japanci su krstaricu ostavili tanjir sa njegovim imenom i ruskim grbom. Ovaj korak nije bio povezan sa počastima uspomeni na herojsku istoriju broda. Izgradnja "Varjaga" igrala je ulogu. Grb i ime bili su postavljeni na krmenom balkonu, bilo ih je nemoguće ukloniti. Japanci su jednostavno zacementirali novo ime, Soja, s obje strane ograde balkona. Nema sentimentalnosti - čista racionalnost.

„Smrt„ Varjaga “je narodna pesma. Podvig "Varjaga" postao je jedna od svetlih tačaka tog rata. Nije iznenađujuće da su o brodu pisane pjesme, pisane su pjesme, slike, pisani su filmovi. Najmanje pedeset pjesama bilo je sastavljeno odmah nakon tog rata. Ali kroz godine, do nas su stigla samo trojica. "Varyag" i "Smrt Varjaga" su najpoznatiji. Te se pjesme, uz manje promjene, čuju u čitavom igranom filmu o brodu. Dugo se vjerovalo da je "Smrt Varjaga" narodna tvorevina, ali to nije sasvim istina. Manje od mjesec dana nakon bitke, pjesma Y. Repninskog Varyaga objavljena je u novinama Rus. Počelo je riječima "Hladni talasi se prskaju." Te riječi je glazbi postavio kompozitor Benevsky. Moram reći da je ta melodija bila suglasna s mnogim vojnim pjesmama koje su se pojavile u tom razdoblju. A ko je bio tajanstveni J. Repninski, nije se moglo utvrditi. Usput, tekst "Varjaga" ("Gore, drugovi, svi su na svom mjestu") napisao je austrijski pjesnik Rudolf Greinz. Dobro poznata verzija pojavila se zahvaljujući prevodiocu Studenskaya.


Pogledajte video: RUSSIAN NAVY CRUISER MOSKVA 121 (Avgust 2022).